Webshop and store in Stockholm. Worldwide shipping.

KÖPVILLKOR

Genom att beställa från vår webbplats (www.veochfasa.se) accepterar du att våra köpvillkor gäller mellan dig och Ve & fasa AB med organisationsnummer 559197-1790. För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år, ha en giltig svensk ID-handling för paketförsändelser samt bo på en adress i Sverige. Vi accepterar inte kreditköp från personer under 18 år. Vi förbehåller oss även rätten att i enskilda fall neka eller ändra din beställning (exempelvis om du uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar).


PRISER & BETALNING
Alla priser som anges på våra sidor är i svenska kronor inklusive moms, men exklusive fraktavgift. Vi reserverar oss för eventuella fel i artikelinformation och pris samt förbehåller oss rätten till prisändringar utan föregående avisering. Erbjudanden och rabattkoder är endast giltiga en gång per konsument och inköp samt endast inom den angivna tidsperioden. Avdragna rabatter kan inte kombineras eller överföras till ett annat köp, eller krediteras och användas i ett nytt inköp vid eventuell retur. Handlar du i vår butik har du endast bytesrätt och inte öppet köp. 


Orderbekräftelse

En automatisk orderbekräftelse skickas ut till den mailadress du uppgett vid beställningen och om du inte hittar din orderbekräftelse kan det hända att den hamnat i skräpposten. Om du inte hittar den där heller, kan du maila oss på [email protected] så skickar vi en ny till dig. Vi förbehåller oss rätten att ändra i en order om det av någon anledning inte går att leverera en vara/order till dig, men vi hör såklart av oss till dig innan. 

Nyhetsbrev

När du genomfört beställningen har du godkänt våra köpvillkor och samtycker samtidigt till att namn och mailadress registreras i vårt kundregister. I samband med din order blir du även automatiskt prenumerant av vårt nyhetsbrev, men du kan när som helst avregistrera dig om du inte vill få fler uppdateringar eller erbjudanden från oss. 


BETALSÄTT

Klarna

När du betalar med Klarna kan du välja mellan flera olika betalsätt:

  • Faktura med 30 dagars betaltid. 
  • Delbetalning via månadsfaktura.
  • Direktbetalning via ditt bankkort.
  • Direktbetalning via ditt bankkonto

Stripe

När du väljer Stripe betalar du med ditt bankkort direkt i kassan.

iZettle

I vår butik på Brännkyrkagatan 30 kan du välja om du vill betala med kontokort via Zettle, men vi kan även skapa en faktura till dig via Klarna. 


LEVERANS & FRAKT

Vi har alltid avsikten att skicka din beställning så snabbt som möjligt, men eftersom vi är ett litet företag är vi inte på plats varje dag. Det tar uppskattningsvis 3-5 vardagar för oss att skicka ditt paket som sedan delas det ut med DHL eller Postnord till ditt närmaste ombud. Kom ihåg att dubbelkolla din adress så att din order hamnar rätt. Om du valt att hämta upp din order i vår butik är du välkommen att göra det, vi har vanligtvis öppet torsdag-fredag kl 12-18 och lördag kl 12-16. Glöm inte ta med din orderbekräftelse!


Fraktkostnad inom Sverige
Vi har en standard fraktkostnad på 65 kronor och du betalar själv frakten vid en eventuell retur. Vi erbjuder även DHL:s miljöfrakt Skicka grönt, vilket kostar 10 kronor extra. Om du vill byta en produkt står du själv för returfrakten till oss, men frakten för din nya produkt är gratis. Ha du valt att hämta din beställning i vår butik är det helt gratis. 


Fraktkostnad utanför Sverige

Våra standardfraktkostnader utanför Sverige är 120 kronor och vi skickar världen över. Om du inte kan se en fraktkostnad beror det på att just den varan kräver en individuell beräkning för att få fram rätt pris. Du kan få rätt fraktkostnad genom att maila oss på [email protected]. För att hålla nere fraktkostnaderna skickar vi normalt inte med spårning. Om du vill att ditt paket ska skickas spårbart, vänligen kontakta oss så räknar vi ut den extra kostnaden.


Upphämtning i butiken
Väljer du "Upphämtning i butiken" kan du hämta din beställning hos oss på Brännkyrkagatan 30 (Stockholm), vi har vanligtvis öppet torsdag-fredag kl 12-18 och lördag kl 12-16. Glöm inte ta med din orderbekräftelse! Du har 14 dagar på dig att hämta din beställning innan din order makuleras. Håll gärna koll på våra sociala medier kring högtider och röda dagar då våra öppettider kan ändras.

Transportskada
Om ditt paket är skadat när du hämtar ut det måste du anmäla det direkt på ditt utlämningsställe. Ta även bilder på skadan och maila till oss på [email protected] så att vi kan bedöma om du ska skicka paketet i retur till oss.

Ändra eller avboka en order
Skulle du vilja ändra eller ångra din beställning måste du maila oss omgående på [email protected]. Om vi inte hunnit skicka iväg din order så hjälper vi gärna till men om vi redan har skickat din order får du dessvärre stå för returfrakten själv. 


RETURER & BYTEN


BYTEN

Vid byte till ny storlek måste du maila oss på [email protected] för att få vidare information hur du ska returerna din vara, samt skriva vad du önskar att byta till för storlek. Du står själv för returfrakten till oss medan vi står för fraktkostnaden för din nya produkt. Detta gäller bara om det är ett byte av storlek i samma (eller snarlik) modell. I annat fall får du göra en retur, och sedan ett nytt köp i webbshopen på produkten som du vill ha. Byten gäller endast för beställningar inom Sverige, för beställningar utanför Sverige gäller endast ångerrätten.

OBS! Det finns ingen ångerrätt eller bytesrätt på badkläder på grund av hygienskäl och strumpor bytes endast om förpackningen är obruten. 


Gör så här vid byten

Kontakta oss via mail på [email protected] för att berätta vad du önskar returnera samt vad du önskar att köpa istället, så hjälper vi dig vidare. Glöm inte att betala din faktura innan betaltiden löpt ut om du byter storlek på samma produkt. Om du vill byta till något annat är det bästa om du kontaktar Klarna och pausar din faktura. Vi ansvarar inte för obetalda fakturor eller påminnelseavgifter från Klarna. Om du betalt med Stripe behöver du inte göra något. 

Efter att vi mottagit ditt byte och godkänt produkternas skick så skickar vi dina nya produkter. 


RETUR I WEBBSHOPEN
Om du inte är nöjd med din vara har du alltid 14 dagars ångerrätt på din order. Ångerfristen börjar löpa från den dag du hämtat ut din order från ditt ombud/hämtat i butiken, och vill du returnera din order ska returen vara hos oss innan dina 14 dagar löpt ut. Du står själv för returfraktkostnaden och ansvarar för returen tills den har kommit tillbaka till oss. Spara alltid ditt inlämningskvitto tills vi har bekräftat att returen kommit tillbaka till oss. 

Ångrad produkt ska returneras i samma skick som den var i när du fick den. Produkten får ej vara använd eller på något annat sätt hanterad på ett sätt som orsakar att produkten inte kan säljas vidare. Om så är fallet kommer returen att nekas och skickas tillbaka till dig. Produkten ska skickas tillbaka med tillhörande etiketter och i de fall produkten har en egen förpackning ska originalförpackningen vara obruten. 

OBS! Det finns ingen ångerrätt eller bytesrätt på badkläder på grund av hygienskäl och strumpor bytes endast om förpackningen är obruten. Övriga produkter ska returneras i oanvänt skick inom 14 dagar.


Gör så här vid ångrat köp

Kontakta oss via mail på [email protected] så att vi kan bekräfta din retur och förklara hur du går vidare. 

Du står själv för returfrakten och skickar din retur till: Ve och fasa AB, Brännkyrkagatan 30, 118 22 Stockholm. 

Efter att vi mottagit din retur och godkänt produkternas skick så betalar vi tillbaka ditt köp, exklusive frakt. Om du har valt att betala med faktura är det bra om du betalar den innan förfallodatum, alternativt kontakta Klarna för att pausa fakturan under returtiden. Vi ansvarar inte för obetalda fakturor eller påminnelseavgifter från Klarna.

OBS! Du måste hämta ut ditt paket för att kunna göra en retur, det räknas inte som en retur om du inte hämtar ut ditt paket och det automatiskt går tillbaka som retur till oss. För outlösta paket debiteras 300 kronor i administrativa kostnader.


RETUR OCH BYTEN NÄR DU HANDLAT I VÅR BUTIK
Om du handlat hos oss i butiken och inte är nöjd med din vara har du 14 dagars bytesrätt (inte öppet köp). Spara alltid ditt kvitto och produkten ska vara i samma skick som den var i när du köpte den. Produkten får ej vara använd eller på något annat sätt hanterad på ett sätt som orsakar att produkten inte kan säljas vidare. Om du inte hittar något i butiken som du vill ha på bytesdagen så får du ett presentkort på motsvarande summa.

OBS! Det finns ingen ångerrätt eller bytesrätt på badkläder på grund av hygienskäl och strumpor bytes endast om förpackningen är obruten.


REKLAMATION

Är det fabriksfel på en produkt du köpt så åtgärdar vi detta på tre olika sätt: vi lagar den, du får en ny felfri produkt eller så får du pengarna tillbaka.


Gör så här vid en reklamation

Kontakta oss via mail på [email protected] med information om vilken produkt reklamationen gäller samt förklara vad som orsakat reklamationen. Reklamationen skall göras så snart som möjligt, dock senast 14 dagar efter att du mottagit produkten om produkten hade felet när du fick den. 

I övriga fall vill vi ha reklamationen så snart som möjligt från det att du upptäckt problemet. Om reklamationen är giltig så hör vi av oss gällande reparation, ersättning av produkten eller en eventuell återbetalning. Vid återbetalning utför vi ersättningen senast 30 dagar efter att vi mottagit den reklamerade produkten.